دانلود پاورپوینت برنامه درسی ملی

۰ بازديد
پاورپوینت برنامه درسی ملی

دانلود پاورپوینت با موضوع برنامه درسی ملی، در قالب ppt و در 44 اسلاید، قابل ویرایش، شامل دلایل و ضرورت ایجاد تحول، نمایه جایگاه سند برنامه درسی ملی در اسناد تحول بنیادین آموزش و پرورش، تعریف برنامه درسی ملی، رویکرد برنامه درسی ملی، اهداف تولید برنامه درسی ملی، اصول حاکم بر فرایند تولید، برنامه درسی ملی، چشم‌انداز برنامههای درسی و تربیتی آموزش و پر

دانلود پاورپوینت برنامه درسی ملی

پاورپوینت برنامه درسی ملی 
برنامه درسی ملی 
تحقیق برنامه درسی ملی
مقاله برنامه درسی ملی
تعریف برنامه درسی ملی
رویکرد برنامه درسی ملی
اهداف تولید برنامه درسی ملی
اصول حاکم بر فرایند تولید برنامه درسی ملی
چشم‌انداز برنامههای درسی و تربیتی آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران  
8 محور اساسی برنامه درسی ملی  
اصول حاکم بر برنامه‌‌های درسی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 770 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 44

دانلود پاورپوینت با موضوع برنامه درسی ملی، در قالب  ppt و در 44 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

 

دلایل و ضرورت ایجاد تحول

نمایه جایگاه سند برنامه درسی ملی در اسناد تحول بنیادین آموزش و پرورش

تعریف برنامه درسی ملی

رویکرد برنامه درسی ملی

اهداف تولید برنامه درسی ملی

اصول حاکم بر فرایند تولید برنامه‌ درسی ملی

چشم‌انداز برنامه‌های درسی و تربیتی آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران 

مدرسه‌ی زندگی

8 محور اساسی برنامه درسی ملی  

اصول حاکم بر برنامه‌‌های درسی و تربیتی

الگوی هدف گذاری و اهداف کلی

برخی محورهای اهداف تفصیلی عناصر پنج‌گانه در عرصه‌ی ارتباطات 4گانه‌ی انسان کامل

حوزه‌های یادگیری

زمان تربیت

زمان رسمی کلاسی

زمان رسمی غیر کلاسی

اجرای زمان تربیت

تعریف یادگیری‌های مشترک

صلاحیت‌ها و یادگیری‌های مشترک

حوزه‌های یادگیری

عناوین حوزه‌های یادگیری

حوزه‌ یادگیری تفکر و حکمت

حوزه‌ یادگیری کار و فن‌آوری

حوزه یادگیری آداب و مهارت‌های زندگی

راهبردهای یاددهی – یادگیری

پیش‌فرض‌های راهبردهای یاددهی–  ‌یادگیری

تلقی نسبت به معلم و مربی

تلقی نسبت به محیط یادگیری

تلقی نسبت به متربی

تلقی از مدیر مدرسه

اصول حاکم بر انتخاب راهبردهای یاددهی – یادگیری

اصول حاکم بر ارزشیابی پیشرفت تحصیلی

 

قسمتی از متن:

8 محور اساسی برنامه درسی ملی:  

1 – مبانی و اصول ( هستی شناختی ، انسان شناختی ، معرفت شناختی ، ارزش شناختی ، دین شناختی ، روان شناختی ، جامعه شناختی )

2 – رویکرد واهداف ( مهم ترین محور برنامه درسی ملی )

3 – زمان(6 سالگی تا پایان متوسطه) ، محتوا ( متناسب با پایه ها) و ساختار( 6-3-3)

4- راهبرد های یاددهی و یادگیری

5 – ارزشیابی پیشرفت تحصیلی

6 – تولید برنامه، محتوا  و رسانه ( CD، برنامه تلویزیونی و ....)

7 –اجرای برنامه درسی

8 – ارزشیابی و اصلاح برنامه

 

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع" برنامه درسی ملی" می باشد که در حجم 44 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.

دانلود پاورپوینت برنامه درسی ملی

کتاب ریاضیات مهندسی پیشرفته اونیل

۱ بازديد
کتاب ریاضیات مهندسی پیشرفته اونیل

دانلود کتاب ریاضیات پیشرفته اونیل

دانلود کتاب ریاضیات مهندسی پیشرفته اونیل

دانلود کتاب
ریاضیات پیشرفته
ریاضیات پیشرفته اونیل
کتاب ریاضی
ریاضیات مهندسی
ریاضی مهندسی پیشرفته
ریاضی اونیل
ریاضی پیشرفته اونیل
دانلود کتاب ریاضی پیشرفته اونیل
دانلود ریاضی پیشرفته
دانلود ریاضی مهندسی
دسته بندی ریاضی
فرمت فایل pdf
حجم فایل 12208 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 1314

دانلود کتاب ریاضیات پیشرفته اونیل

دانلود کتاب ریاضیات مهندسی پیشرفته اونیل

دانلود فایل اتوکدی پاسخ ازمون طراحی نظام مهندسی 1401

۱ بازديد
فایل اتوکدی پاسخ ازمون طراحی نظام مهندسی 1401

فایل فشرده اتوکدی پاسخ ازمون طراحی معماری ۱۴۰۱

دانلود فایل اتوکدی پاسخ ازمون طراحی نظام مهندسی 1401

فایل اتوکدی ازمون طراحی معماری نظام مهندسی
دسته بندی معماری
فرمت فایل dwg
حجم فایل 275 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 4

فایل فشرده اتوکدی  پاسخ ازمون طراحی معماری نظام مهندسی 1401 شامل 

فایل اتوکدی شامل پلان ها و یک برش طولی

تصویر

دانلود فایل اتوکدی پاسخ ازمون طراحی نظام مهندسی 1401

دانلود پاورپوینت HSE شرکت گاز دوره آموزشی - مروری بر مدیریت پسماند در شرکت ملی گاز

۲ بازديد
دانلود پاورپوینت HSE شرکت گاز دوره آموزشی - مروری بر مدیریت پسماند در شرکت ملی گاز

•وسایل نقلیه ای که مواد اشتعال زا(نقطه اشتعال 32 درجه سانتیگراد) حمل می کنند باید محفظه ایزوله داشته باشند •عمر تانکر های بارگیر برای مایعات قابل اشتعال حداکثر 8 سال است •تانکر های مواد خورنده باید از ورق گالوانیزه استفاده نمایند و حداکثر عمر آنها 4 سال است •وسایط نقلیه حامل مواد خطرناک(جامد و مایع) باید در انتهای محفظه خود مثلث استاندارد نارنج

دانلود دانلود پاورپوینت HSE شرکت گاز دوره آموزشی - مروری بر مدیریت پسماند در شرکت ملی گاز

HSE شرکت گاز
دوره آموزشی 
مدیریت پسماند 
شرکت ملی گاز
دسته بندی صنایع نفت و گاز
فرمت فایل ppt
حجم فایل 4981 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 56

روش های مدیریت پسماندهای صنعتی

کاهش پسماند-چگونه؟

کاهش پسماند نتیجه یک عملکرد سیستمی است:

هزینه های بالای دفع

منفعت طالبی بخش خصوصی

غالباً روش های کاهش دهنده پسماند تنها توسط بهره بردار قابل طراحی و اجراست.

نمونه های مورد اشاره: فیلتر آب همراه، فیلتر روغن در موتورها، سند بلاست در ایستگاه کمپرسور، ضایعات کاستیک ......

حمل ونقل پسماندها(مواد خطرناک)

•بدنه تانکر بارگیر باید داری مشخصات زیر باشد:

نام شرکت یا موسسه حمل کننده، ظرفیت تانکر، وزن خالی تانکر، حداکثر وزن تانکر به همراه محموله، تاریخ و مدت اعتبار بازرسی

•بدنه تانک کانتینر باید دارای مشخصات زیر باشد:

شماره ثبت تانک کانتینر، نام شرکت تولید کننده تانک کانتینر، شماره سریال تولید، مقدار عددی فشار محموله بر حسب مگاپاسکال یا بار، ظرفیت جایدهی تانک کانتینر، سال تولید

•وسایل نقلیه ای که مواد اشتعال زا(نقطه اشتعال 32 درجه سانتیگراد) حمل می کنند باید محفظه ایزوله داشته باشند.
•عمر تانکر های بارگیر برای مایعات قابل اشتعال حداکثر 8 سال است.
•تانکر های مواد خورنده باید از ورق گالوانیزه استفاده نمایند و حداکثر عمر آنها 4 سال است
•وسایط نقلیه حامل مواد خطرناک(جامد و مایع) باید در انتهای محفظه خود مثلث استاندارد نارنجی را حک کرده باشند.
•تجهیزات اطفای حریق مناسب می باید در وسیله نقلیه وجود داشته باشد.
•راننده باید وسایل زیر را با خود حمل نماید:
•جلیقه زرد رنگ احتیاط، عینک حفاظتی، ماسک، دستکش لاستیکی، چکمه لاستیکی، تن پوش مقاوم در برابر مواد شیمیایی، چراغ قوه، بطری حاوی مایع شستشوی چشم، بطری آب
•راننده وسیله حمل و نقل باید تعلیم دیده ودارای شرایط سنی قانونی باشد.
•حضور کمک راننده با مهارت های مشابه راننده اجباری است.
•مایعات خورنده نباید در بشکه حمل شوند.
•حمل گازهای تحت فشار در کپسول های کوچک در کانتینر ها ممنوع است.
 
پاورپوینت 56 اسلاید

دانلود دانلود پاورپوینت HSE شرکت گاز دوره آموزشی - مروری بر مدیریت پسماند در شرکت ملی گاز

کارافرینی خط تولید اسفالت (مراحل تاسیس کارخانه آسفالت وکارآفرینی آن)

۲ بازديد
کارافرینی خط تولید اسفالت (مراحل تاسیس کارخانه آسفالت وکارآفرینی آن)

کارافرینی خط تولید اسفالت مراحل تاسیس کارخانه آسفالت وکارآفرینی آن تعداد صفحات 33 صفحه به صورت فایل ورد (word)

دانلود کارافرینی خط تولید اسفالت (مراحل تاسیس کارخانه آسفالت وکارآفرینی آن)

کارافرینی خط تولید اسفالت
مراحل تاسیس کارخانه آسفالت و کارآفرینی آن
دسته بندی کارآفرینی
فرمت فایل doc
حجم فایل 75 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 33

کارافرینی خط تولید اسفالت

مراحل تاسیس کارخانه آسفالت وکارآفرینی آن

تعداد  صفحات : 33 صفحه  به صورت فایل ورد (word)

مقدمه :

خط تولید استفالت گرم و کارافرینی ان

کارافرینی خط تولید اسفالت در سال 1870 یک شیمیدان بلژیکی با نام دسمت(Desmedt) اولین سنگفرش آسفالت واقعی را، که مخلوطی از ماسه بود، در برابر تالار شهر در نیویورک ایجاد نمود. طراحی دسمدت در بزرگراهی در فرانسه در سال 1852 مورد الگوبرداری قرار گرفت. سپس دسمدت خیابان پنسیلوانیا در واشینگتن را آسفالت کرد که سطح این پرژه 45149 متر مربع بود.

یکی از نمایندگان محلی کنگره به دسمدت گفت: ”این کار هرگز عمومیت نخواهد یافت.“ با این حال، بر اساس تقاضای رو به‌رشد بازار، پیش‌بینی می‌‌شود پس از 137 سال (در سال 2007) بازار آسفالت- قیر معدنی به 107 میلیون تن برسد. در این میان آسفالت معلق بیشترین رشد را دارد. همچنین به عنوان نشانه‌ای از رشد این محصولات در آینده، چندی است که کار بر روی آسفالتی که در موقع خرابی خودش را تعمیر کند، آغاز شده است. به کارگیری فناوری نانو در ساخت زیربناهای مربوط به حمل ونقل، تقریباً معادل با تلاش بشر برای فرستادن انسان به ماه در سال 1960 است. در سال 2005 ایده ساخت آسفالتی برای بزرگراه‌ها که بتوانند خودشان را تعمیر کنند برای بسیاری دور از ذهن به نظر می‌رسید.

 

کارافرینی خط تولید اسفالت با توجه به پیشرفت جامعه و نیاز مبرم به مساکن و میادین عمومی مانند خیابانهای ، پارکها و ساختمانها و … که همه جهت وایزولاسیون و بدست آوردن سطح صاف جهت عبور و مرور وسائط نقلیه نیاز به آسفالت دارند.

 بنابراین سالانه جهت ساخت این قسمت ها حداقل 30000 تن آسفالت پیش بینی می شود که با توجه به شرایط فوق باید یک کارخانه آسفالت با ظرفیت 80000 تن در سال احداث و ایجاد شود.

برای احداث یک کارخانه آسفالت نیاز به نیروی انسانی ماهر و نیمه ماهر دارد که این کار باعث ایجاد مشاغل در جامعه و رفع بیکاری و یک نوع درآمد برای شاغلان خواهد بود .

بنابراین باید با احداث کارخانه آسفالت سالیانه کشور را تأمین کرد و با این کار صنعت کشور توسعه پیدا می کند و پیشرفت جامعه را بدنبال خواهد داشت .

 

 

مراحل تأسیس کارخانه آسفالت واخذ مجوز :

 

اولاً جهت تصویه هر گونه پروژه صنعتی باید طرح توجیهی و موافقنامه اصولی از اداره های زیر بط شامل صناایع و معادن ، دفتر فنی استانداری و … گرفته شود و پس از آن نسبت به طراحی و تجهیز کارخانه و ساخت آن بای اقدام کرد .

برای ساخت کارخانه آسفالت و قیر ابتدا به اداره صنایع و معادن مراجعه می کنیم و تقاضای خود را برای ساخت و ایجاد کارخانه اعلام می نمائیم . اداره صنایع و معادن یک برگه به نام اعلامیه تأسیس در اختیار متقاضی که ما هستیم می گذارد .

در این اعلامیه متقاضی تمایل خود را نسبت به احداث واحد  صنعتی با مشخصات بشرح ذیل

در استان  …………….. شهرستان  ……………. اعلام می دارد .

بعد از آن مشخصات محصول را از جمله نام محصول ، که محصول ، ظرفیت سالیانه و … و مشخصات زمین مربوطه که قرار است کارخانه در آنجتا احداث شود می نویسیم .

بعد به اداره راه و ترابری مراجعه می نمائیم و چون آسفالت تولیدی عمدتاُ مورد استفاده وزارت راه و ترابری است . آزمایشهای مربوط بوسیله آزمایشگاه فنی مکانیک خاک آن اداره (راه و ترابری ) انجام می شود .

بعد از انجام مراحل به ترتیب به دفتر فنی استانداری ، سازمان جنگل و مراتع کشور نظر و محیط زیست رجوع می کنیم که اداره محیط زیست استان چند کارشناس به محل مسکونی نباشد و باعث آلودگی آن منطقه و محیط زیست نشود ، و پس از طی این مراحل باید به ساخت کارخانه اقدام کرد .

چنانچه برای یک کیلومتر جاده به عرض 6 متر و ضخامت لایه آسفالت 7 سانتیمتر در نظر بگیریم خواهیم داشت  :

 سانتیمتر                     420 = 100*6*7/0

با توجه به اینکه وزن حجمی آسفالت تقریباً 2/2 می باشد در نتیجه جهت یک کیلومتر  جاده با عرض و ضخامت ذکر شده نیاز ه 924 تن آسفالت گرم می باشد .

       تن                               924= 2/2 * 420

حال چنانچه سالانه 100 کیلومتر جاده آسفالت سازی و تعمیر شود بنابراین نیاز به 92400 تن آسفالت می باشد .

 تن                            92400 = 100* 924

از طرف دیگر با توجه به رشد جمعیت در منطقه و نیاز مبرم به مسکن و همچنین میادین عمومی مانند پارک ، ساختمانهای تجاری و صنعتی که همه جهت ( و ایزولاسیون ) و بدست آوردن سطح صاف نیاز به آسفالت نیاز دارند .بطور میانگین سالانه جهت جهت ای قسمت نیز حداقل 30000 تن اسفالت پیش بینی می شود که با توجه ه موارد ذکر شده فوق ایجاب می  نماید یک کارخانه آسفالت با ظرفیت 80000 تن در سال احداث گردد که متقاضی دارای یک فقره کارخانه شن و ماسه در محل احداث کارخانه آسفالت می باشد .

 

 

کارافرینی خط تولید اسفالت :

آسفالت مخلوطی از دانه های سنگی و قیر که بعنوان آخرین لایه روسازی مورد استفاده قرار می گیرد . آسفالت دارای انواع مختلف  بود که ارزانترین نوع آن به ضخامت حدود 6 میلیمتر در واحد سطح پخش می گردد شروع و به بتن آسفالتی گرم تم می شود و به میزان ترافیک اهمیت راه و سایر پارامتر های راه ، ضخامت آن تعیین می گردد .

بتن آسفالت گرم مرغوبترین نوع آسفالت محسوب می شود و از یک استخوان بندی مصالح سنگی خوب دانه بندی شده با حداقل فضای خالی که قیر دانه ها را کاملاً اندود کرده و آنها را به هم چسبانده است تشکیل می شود . یعنی آسفالت در کارخانه آسفالت ساخته شده و سپس به محل مصرف حمل می شود .

نخستین کاربرد آسفالت در راه سازی توسط دولت بابل در 625 سال قبل از میلاد مسیح با استفاده از قیر و خشت پخته (آجر) صورت گرفت و در سال 1720 در سوئیس از یک نوع آسفالت طبیعی که مخلوطی از سنگ و قیر بود در راه سازی استفاده شد در عصر حاضر محصولی که دارای مشخصات آسفالت باشد به یکی از طریق زیر تولید می گردد :

  • 1- داغ نمودن شن و ماسه با درجه حرارت معمولی یا قیر مذاب

  • 2- داغ نمودن قیر تا حدی که مذاب گردد و مخلوط نمودن آن با مصالح سنگی حرارت داده شده

  • 3- اختلاط نفت سفید با قیر تا حدی که رقیق گردد و سپس مخلوط نمودن آن با شن و ماسه

  • 4- پخش و کوبیدن مصالح شکسته در سطح راه و سپس پاشیدن قیر داغ به رویی آن بطوریکه تمام خلل سطح کوبیده ، گرفته شده و قیر بصورت قفل و بست بین دانه های سنگی قرار می گیرد.

  • فهرست

  • مقدمه  کارافرینی خط تولید اسفالت

  • مراحل تأسیس کارخانه آسفالت واخذ مجوز : 6

  • در این اعلامیه متقاضی تمایل خود را نسبت به احداث واحد  صنعتی با مشخصات بشرح ذیل  6

  • تن                               924= 2/2 * 420  7

  • حال چنانچه سالانه 100 کیلومتر جاده آسفالت سازی و تعمیر شود بنابراین نیاز به 92400 تن آسفالت می باشد . 7

  • تن                            92400 = 100* 924  7

  • تعریف محصول  8

  • قیمت فروش : 9

  • ظرفیت تولید : 9

  • مصالح سنگی  10

  • مشخصات فنی آسفالت گرم 11

  • طرح اختلاط بتن آسفالتی گرم 12

  • ‌أ.        انتخاب مصالح سنگی درشت و ریز و قیر  12

  • بررسی روش تولید  12

  • کنترل کیفیت : 14

  • سرمایه های  ثابت : 15

  • 1)      زمین : 15

  • 2)      اتاق کنترل : 15

  • 3)      ساختمان اداری و رفاهی : 15

  • 4)      تعمیرگاه و تأسیسات : 15

  • 5)      آزمایشگاه : 16

  • 6)      ساختمان نگهبانی ، سرایداری و نماز خانه : 17

  • جدول برآورد هزینه ساختمان  17

  • محوطه سازی   کارافرینی خط تولید اسفالت

  • 1-      تسطیح و خاک برداری  18

  • 2-      پارکینگ و فضای سبز : 18

  • 3-      دیوار کشی : 18

  • جدول برآورد هزینه محوطه سازی  19

  • هزار ریال 69450 = 11250 + 58200  کل هزینه ساختمان و محوطه سازی  19

  • ماشین آلات تولیدی : 19

  • ‌ب.     خشک کننده مصالح سنگی : 20

  • ‌ج.      غبار گیر  20

  • ‌د.       مخازن گرم مصالح سنگی : 20

  • ‌ه.       مخلوط کن : 21

  • ‌و.       مخازن قیر : 21

  • جدول برآورد ماشین آلات تولیدی آسفالت 80 هزار تنی در سال  22

  • 1-      تانکر ذخیره سوخت : 23

  • 2-      تانکر ذخیره آب : 23

  • 3-      وسایل سرمایش و گرمایش : 23

  • 4-      وسایل اطفاء حریق : 23

  • 5-      وسایل و اثاثیه اداری : 23

  • جدول برآورد هزینه تأسیسات عمومی  24

  • جدول برآورد هزینه حمل و نقل  24

  • هزینه های قبل از بهره برداری  24

  • اجزاء سرمایه ثابت   25

  • جدول برآورد مواد اولیه سالانه آسفالت   26

  • برآورد سوخت و انرژی  27

  • 1-      برق  27

  • 2-      آب : 27

  • 3-      گازوئیل : 28

  • 4-      نفت سفید : 28

  • جدول برآورد هزینه سوخت و انرژی  29

  • جدول برآورد حقوق و دستمزد کارکنان  30

  • اجزاء سرمایه در گردش یک ماهه : 31

  • جدول برآورد تأمین مالی  31

  • جدول برآورد هزینه استهلاک   32

  • برآورد هزینه تعمیر و نگهداری  32

  • برآورد هزینه تولید سالیانه قیمت تمام شده 33

  • جدول تعیین نقطه سر به سر  34

  • جمع هزینه های تولید  – فروش کل  = سود ویژه 34

  • حرف های آخر 35

دانلود کارافرینی خط تولید اسفالت (مراحل تاسیس کارخانه آسفالت وکارآفرینی آن)

نمونه مصاحبه افسردگی - کیس استادی افسردگی (دو نمونه)

۳ بازديد
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 1344 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 29

تعداد صفحات:   29 (دو نمونه مصاحبه)

نوع فایل:   WORD

 

+ فایل هدیه: نمونه مصاحبه تشخیصی افسردگی و اعتیاد (8 صفحه)

 

 فهرست مطالب نمونه اول:

مشخصات فردی

شکایت عمده

سابقه بیماری فعلی

بیماری قبلی

سابقه یا شرح حال شخصی

معاینه وضعیت روانی (توصیف کلی، خلق و عاطفه، تکلم، اختلالات درکی، تفکر و ....)

خلاصه یافته های مثبت

تشخیص پنج محوری DSM-IV-TR

پیش آگهی

توصیه ها

 

فهرست مطالب نمونه دوم:

مشخصات مراجع

مصاحبه

معاینه وضعیت روانی (ظاهر، رفتار، تکلم، تفکر، توجه و ...)

ویژگی تشخیص اختلال افسردگی

تشخیص بالینی

 

بخشی از متن نمونه دوم:

***قبل از اینکه به من مراجعه کنید پیش روان شناس یا روانپزشک رفته بودید؟
*بله. پیش دکتر اعصاب و روان رفتم.

***با تکان دادن سر حرف او را تأیید و در واقع تشویق به ادامه صحبت کردم
*دکتر به من گفت که افسرده شده ام و مقداری دارو برام نوشت.( دوباره سکوت کرد به نظر می رسید مایل به صحبت نیست)
***خب،  عکس العمل شما نسبت به این تشخیص دکتر چی  بود؟
*فکر کنم حرفش درست بود ، از داروها استفاده کردم.کمی بهتر شدم و خوابیدم ولی کم کم حسم بهتر که نشد حالا گوشه گیر تر شدم. من به فوتبال خیلی علاقه مند بودم ولی مدتی است که آن را هم کنار گذاشته ام . میل دارم هرشب ساعت 9بخوابم چون فکر می کنم مریضم و به استراحت نیاز دارم.

***مثل اینکه این طرز زندگی برای شما رنج آوره؟
*بله ، احساس می کنم که زندگی خیلی بی معنیه.
***به همین علته که از زندگی لذت نمی برید؟
*کاملا درسته.

*** شده فکر کنید دنیا ارزش زیستن نداره و بخواین به این وضع پایان بدید؟

*آره گاهی به این فکر می کنم. ولی پشیمون میشم

***برای اینکه از این حالت و فکرها در بیاین چه کارهایی انجام میدید؟ یا خودتونو آروم می کنید؟

*سیگار می کشم یکم آروم میشم . و دنبال راه درمانم که اومدم پیش شما

......................

بخشی از متن نمونه اول:

معاینه وضعیت روانی توصیف کلی

ظاهر: وضع بیمار ناآراسته و نامرتب بود. حالت ووضعیت اندام هنگام مصاحبه خمیده رو به پایین بوده و به ندرت تماس چشمی برقرار می نمود. توازن اندامی نداشته و جانب چپ بدن خود را فرو می انداخت. سنخ بدنی بیمار نسبتا از لحاظ قد و وزن متوسط بود. بیمار از لحاظ نظافت، استحمام و بهداشت عمومی ناآراسته به نظر می رسید. مریض حال و رنجور، ناراحت و پیرنما به نظر می رسید. از سن واقعی مسن تر به نظر می رسید. در حین مصاحبه بالینی ادا و اطوار، رفتار کلیشه ای، و ستیزه جویی نداشته ولی از لحاظ سایکوموتور بسیار کنده بوده. طرز راه رفتن و حرکت نمودن کند بوده. کندی روانی حرکتی و کندی عمومی حرکات بدن مشهود بود. نگرش بیمار نسبت به مصاحبه گر بی تفاوت بوده و بی حال و بی احساس به نظر می رسید. در مصاحبه همکاری کننده بود. سطح تفاهم و برقراری راپورت خوب بود.

خلق و عاطفه

خلق بیمار بسیار پایین بوده که در طول مدت مصاحبه مشهود بود و نوسانات کمی را نشان می داد. خلق افسرده، درمانده و همراه با احساس پوچی و گناه بود. بیمار خود را تحقیر می نمود و خلق نوسانداری را نشان نداد.

بیمار عاطفه ای محدود و کند داشت. در حدود شدت عاطفه و هیجان کاهش بارزی نشان می داد و جلوه هیجانی وی کاهش یافته بود. بیمار برای شروع، ادامه دادن، یا قطع یک پاسخ هیجانی ناتوان به نظر می رسید. عاطفه بیمار با خلق وی هماهنگ بوده و در مجموع افسرده بود.

دانلود نمونه مصاحبه افسردگی - کیس استادی افسردگی (دو نمونه)

دانلود پاورپوینت پایداری شیب ها «Stability slopes»

۳ بازديد

دانلود پاورپوینت پایداری شیب ها «Stability slopes»

پاورپوینت پایداری شیب ها «Stability slopes»Download the PowerPoint presentation "Stability slopes"

1 مفهوم پایداری شیب 2 روش های محاسبه و بررسی پایداری شیب

دانلود پاورپوینت پایداری شیب ها «Stability slopes»

شیب،پایداری
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل pptx
حجم فایل 428 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16

1-1 اهمیت پایداری شیب:

2-1 عوامل موثر بر پایداری شیب

- هندسه

-خاصیت خاک

  فشار منافذ

-نیروهای داخلی و خارجی

    فشار آب سطحی

3-1 عوامل بهم زنندگی پایداری شیب ها

-  نیروی ثقلی

-  تراوش

 

A- 3 – 1 انواع گسیختگی خاک در شیب ها

-  لغزش های چرخشی : 1- دایره ای 2- غیر دایره ای

-  لغزش های انتقالی

-  لغزش های مرکب

 

دانلود پاورپوینت پایداری شیب ها «Stability slopes»

دانلود درمان فعال سازی رفتاری برای افسردگی - پروتکل فعال سازی رفتاری افسردگی

۲ بازديد
درمان فعال سازی رفتاری برای افسردگی - پروتکل فعال سازی رفتاری افسردگی

پروتکل فعال سازی رفتاری افسردگی فعال سازی رفتاری برای درمان افسردگی فعال سازی رفتاری در افسردگی

دانلود درمان فعال سازی رفتاری برای افسردگی - پروتکل فعال سازی رفتاری افسردگی

درمان فعال سازی رفتاری برای افسردگی
درمان افسردگی با فعال سازی رفتاری
فعال سازی رفتاری در درمان افسردگی
فعال سازی رفتاری افسردگی
فعال سازی رفتاری برای درمان افسردگی
فعال سازی رفتاری و افسردگی
فعال سازی رفتاری در افسردگی
فعال سازی رفتاری چیست
فعال سازی رفتاریpdf
فعال سازی رفتاری ba
فعال سازی رفتار
تکنیک فعال سازی رفتاری
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 1463 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 43

تعداد جلسات:   10

تعداد صفحات:  43

نوع فایل: PDF و WORD قابل ویرایش

 

بخشی از متن فایل:

راهنمای تجدید نظر شده درمان فعال سازی رفتاری فشرده برای افسردگی

درمان فعال سازی رفتاری(BA) یک درمان ساختار یافته کوتاه مدت برای افسردگی است که هدفش فعال سازی مراجع به شیوه های گوناگونی است که باعث افزایش تجارب پاداش دهنده در زندگیشان می شود. تمام تکنیک های BA در جهت هدف بنیادین افزایش فعال سازی و درگیری در دنیا فرد بکار برده می شود. در این راستا، BA همچنین بر روی فرایندهایی که مانع فعال سازی می شود، ازجمله رفتارهای فرار و اجتناب تمرکز می کند.در واقع BA ، مبتنی بر این فرض است که مشکلات در زندگی افراد آسیب پذیر باعث کاهش توانایی های آنها برای تجربه کردن پاداش مثبت از محیطشان می شود، و در نهایت منجر به نشانه ها و رفتارهایی می شود که ما آن را به عنوان افسردگی می شناسیم.این روش می تواند درمان انتخابی روانشناس در کاهش نشانه های افسردگی باشد.

جلسه اول

فرم بازبینی روزانه

تمرکز عمده درمان بر افزایش سطح رفتارهای سالم، کسب ارزیابی درست و دقیق از فعالیت های روزانه از اهمیت بسزایی برخوردار است. اگر چه شما احتمالاً یک تصور کلی از نحوه گذران اوقاتتان دارید، اما لازم است که اطلاعات دقیقی در مورد اینکه هر روز چه اتفاقاتی می افتد، بدست آوریم. بنابر این از شما می خواهیم که در هفته آینده زمانی را برای ثبت فعالیت هایتان اختصاص دهید. این امر به چند دلیل سودمند است. اول، مقیاسی از سطح فعالیت های اخیر شما فراهم می کند که می توان آن را با سطح فعالیت هایتان در جریان درمان و پس از استفاده از راهکارهای درمانی، مقایسه کرد. دوم، بررسی میزان فعالیت های اخیر شما می تواند کمک کند تا بفهمید که فعالیتهای شما کمتر از آن است که در آغاز فکر می کردید و یا اینکه زمان زیادی را صرف رفتاری می کنید که به جای اینکه به شما در مغلوب ساختن افسردگی کمک کند، در تشدید افسردگی نقش دارد. توجه به این موارد می تواند شما را برانگیزد تا سطح فعالیت های سالم خود را افزایش دهید. سرانجام، بررسی دقیق روال عادی و روزانه سبب می شود که مشخص کنید که برای انجام چه فعالیت هایی وقت دارید، که در این شرایط ممکن است از این کار لذت ببرید. برای بازبینی فعالیت های جاری خود، از شما می خواهیم که ساعت به ساعت، همه فعالیت هایی را که انجام می دهید حتی آنهایی را که بی معنی به نظر می رسد (مثل خوابیدن یا تماشای تلویزیون) را ثبت کنید. از فرم بازبینی روزانه، برای ثبت فعالیت هایتان استفاده کنید و لازم است که هر روز یک فرم را تکمیل کنید. برای این هفته، کارهایی را انجام دهید که معمولاً انجام می دهید. تنها تکلیف شما این است که فعالیت های خود را در این برگه بنویسید. سعی کنید دقیق، صحیح و کامل ثبت کنید.

درجه بندی لذت و اهمیت

وقتی فعالیتی را ثبت کردید، از شما می خواهیم که فعالیت را بر حسب 2 مورد درجه بندی کنید: لذت و اهمیت. برای درجه بندی اهمیت، مشخص کنید که این فعالیت در زندگی چقدر برای شما اهمیت دارد. هر فعالیت را در در یک مقیاس 0 تا 10 درجه بندی کنید. که 0 در آن به معنی ای ن است که هیچ اهمیتی ندارد و 10 به معنی اهمیت بسیار زیاد آن فعالیت در زندگی است . برای مثال رفتن به سرکار، احتمالاً فعالیت مهمی در زندگی است چون منبع درآمدی برای حمایت از خانواده می باشد، شما می توانید به کارتان نمره

10بدهید. از طرف دیگر، تماشای تلویزیون، احتمالاً فعالیت کم اهمیت تری در زندگی است و می توانید تماشای تلویزیون را با رتبه پایین تری مثل 2 نمره گذاری کنید. برای درجه بندی لذت، فکر کنید که چقدر هنگام انجام فعالیتی، تفریح می کنید یا لذت می برید. در این مورد هم می توانید از مقیاس 0 تا 10 برای درجه بند ی لذت استفاده کنید. درجه 0 برای فعالیت هایی است که اصلاً از آن لذت نمی برید و درجه 10 برای فعالیت هایی است که برای شما بسیار لذت بخش است. برای مثال، رفتن به پیک نیک می تواند فعالیت بسیار لذت بخشی در نظر گرفته شده و با نمره 10 درجه بندی شود، درحالیکه شستن ظرفها ممکن است غیر مفرح بوده و نمره 0 بگیرد.

در نظر بگیرید برخی فعالیت ها می تواند بسیار مهم بوده ولی خیلی لذت بخش نباشد و برخی فعالیت ها ممکن است بسیار لذت بخش باشد ولی اهمیت زیادی نداشته باشد. برای مثال، شستن لباس ها می تواند بسیار مهم بوده ولی لذت بخش نباشد در حالیکه تماشای تلویزیون می تواند لذت بخش بوده ولی مهم نباشد. ضمناً برخی فعالیت ها می تواند هم بسیار لذت بخش و هم مهم درجه بندی شود ولی برخی دیگر، نه لذت بخش و نه مهم باشد. مثلاً شام خوردن با خانواده ممکن است از نظر لذت و اهمیت 9 درجه بندی شود چون هم بسیار مهم و هم بسیار لذت بخش است. از طرف دیگر، ماندن در رختخواب در بعد ازظهر می تواند در هر دو مورد 0 بگیرد چون نه مهم است و نه لذت بخش. علاوه بر درجه بندی لذت و اهمیت برای هر فعالیت، شما باید یک درجه بندی هم برای خلق کلی خود در روز، در پایین فرم ارایه کنید. درجه بندی باید بین 0 برای خلق بسیار منفی و 10برای مثبت ترین خلق باشد. برای تکمیل فرم بازبینی روزانه، شما می توانید هنگامی که فعالیتی را انجام می دهید ثبت کنید یا اینکه تا انتهای روز صبر کرده و یکمرتبه همه فرم را تکمیل کنید. با این حال بهتر است که فعالیت های خود را در روزی که اتفاق می افتد ثبت کنید تا اینکه چند روز بعد این کار را انجام دهید. برای مثال، روز جمعه ، به خاطر آوردن فعالیت هایی که روز دوشنبه انجام داده اید ممکن است مشکل باشد. ما فرم های بازبینی روزانه شما را هر هفته بررسی خواهیم کرد تا مطمئن شویم که فرم های تکمیل شده را برای جلسه بعد می آورید.

نکات مهم در مورد ساختار درمان

قبل از اینکه جلسه امروز را تمام کنیم، لازم است بدانید که این درمان، ساختار یافته است. به این معنی که درمان، در بردارنده ی یکسری از مراحل می باشد. حضور در جلسات هفتگی مهم است، چون هر جلسه بر اساس پیشرفت جلسه قبلی بنا می شود. بعلاوه، باید بدانید که این جلسات هم شامل تکالیفی می شود که در طول جلسه انجام می دهید و هم تکالیفی که در منزل انجام می شود. افرادی که به طور منظم تکالیف خانه را انجام می دهند، در زندگی بهبودی بیشتری خواهند داشت.

دانلود درمان فعال سازی رفتاری برای افسردگی - پروتکل فعال سازی رفتاری افسردگی

دانلود مبانی نظری سرمایه فکری در 67 صفحه

۳ بازديد
دانلود مبانی نظری سرمایه فکری در 67 صفحه

دانلود مبانی نظری سرمایه فکری در 67 صفحه

دانلود دانلود مبانی نظری سرمایه فکری در 67 صفحه

دانلود مبانی نظری سرمایه فکری در 67 صفحه
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 84 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 66

توضیحات :

دانلود مبانی نظری سرمایه فکری در 67 صفحه در قالب Word قابل ویرایش.

 

فهرست مطالب :

سرمایه فکری

تعریف سرمایه فکری

سنجش سرمایه فکری

دلایل سنجش سرمایه فکری

شاخص¬های متداول برای اندازه گیری سرمایه فکری

مدل¬ها و روش¬های اندازه گیری سرمایه فکری

مدل¬های سنجش غیرمالی سرمایه فکری

1- ترازنامه نامرئی (ناملموس)

2- کنترل دارایی¬های ناملموس

3- کارت امتیاز دهی متوازن (BSC)

4- شاخص سرمایه فکری

5- کارگزار تکنولوژی

6- روش جهت یابی (مرورگر) تجاری اسکاندیا

7- مدل مدیریت سرمایه فکری

8- روش جویا

9- مدل محاسبه بر مبنای متغیر های زبانی فازی

مدل¬های سنجش پولی و مالی سرمایه فکری

2- نرخ بازده دارایی ها (ROI)

3- روش تشکیل سرمایه بازار

4- روش سرمایه فکری مستقیم

5- روش¬های اندازه گیری مالی سرمایه فکری

6- روش q توبین (q Tobin)

7- مدل ضریب ارزش افزوده فکری (VAIC)

مروری بر پیشینه تحقیق

تحقیقات خارجی

تحقیقات داخلی

منابع و مأخذ

منابع فارسی

منابع انگلیسی

 

بخشی از متن :

سرمایه فکری

توسعه جوامع انسانی منوط به انسانهای توسعه یافته بویژه در سطح مدیریت آنهاست و برای رسیدن به یک سازمان خلاق و پویا بایستی بر مدیریت دانش تکیه کرد.

اگرمهم ترین ثروت یک سازمان انسانها هستند، بنابراین بهره وری بیشتر در گرو پرورش استعداد کارکنان است. در شرکتها و موسسات آنچه که می دانند (سرمایه فکری) بیش ازآنچه دارند (سرمایه مادی) اهمیت داردو اصلی ترین مزیت رقابتی سازمان ها، توان آنها در مدیریت دانش محسوب می شودو عمده ترین سرمایه آنها دانشی است که به آن دسترسی دارند.

ایجاد شکاف بین ارزش دفتری وارزش بازار شرکتها وافزایش روز به روز آن، محققان وصاحب نظران را برآن داشت تا درپی علت این موضوع برآیند.تحقیقاتی که در طول سالهای 1997-2001 انجام گرفت نشان داد که نسبت ارزش بازار به ارزش دفتری در بین500 شرکت دارای تکنولوژی مدرن امریکایی از 2/1به 5 رسیده است و این مطلب بیانگر این است که 80درصد ارزش شرکت در صورت‌های مالی بیان نمی‌شود.

سرمایه فکری مبحث مبهمی است که برخی نویسندگان ادعا کرده اند که سیستم های مدیریت و گزارشگری ایجاد شده به طور فزاینده ای در حال از دست دادن مربوط بودن خود می باشند زیرا این سیستم ها قادر به ارائه اطلاعات ضروری جهت مدیریت فرآیندهای دانشی و منابع دارائیهای نامشهود برای مدیران اجرائی نمی باشند. محدودیت صورت های مالی تهیه شده توسط حسابداری سنتی در توضیح و بسط ارزش شرکت‌ها بر این حقیقت تکیه دارد که منابع و ارزش اقتصادی تنها تولید کالا و داشتن موجودی یا گردش بالای نقدی نیست بلکه در بدبینانه‌ترین حالت تولید هم باید سرمایه‌های فکری رادر نظر گرفت.

با وقوع انقلاب تکنولوژی اطلاعات، جامعه اطلاعاتی و شبکه ای و نیز رشد و توسعه سریع تکنولوژی برتر، مخصوصاً در حوزه های ارتباطات، کامپیوتر و مهندسی، از دهه 1990 الگوی رشد اقتصاد جهانی تغییر اساسی کرده است. درنتیجه، دانش به عنوان مهمترین سرمایه جایگزین سرمایه های مالی و فیزیکی در اقتصاد جهانی امروز شده است. در اقتصاد مبتنی بر دانش، محصولات و سازمانها بر اساس دانش زندگی می کنند و می میرند و موفق ترین سازمانها، آنهایی هستند که از این دارایی های ناملموس به نحو بهتر و سریع تری استفاده می کنند.

مطالعات اخیر[10] نشان داده اند که برخلاف کاهش بازدهی منابع سنتی (مثل پول، زمین، ماشین آلات و غیره) دانش واقعاً منبعی برای افزایش عملکرد کسب و کار است. آنچه حتی بیشتر درخور توجه است این است که بازار به مدت طولانی ارزش دانش و عوامل نامشهود دیگر را در فرآیند ایجاد ارزش تشخیص داده است اخیراً اندازه این « ارزش پنهان » تغییر کرده است. برای مثال، در سال 1996 دارایی های خالص شرکت مرک فقط 12.3 درصد ارزش بازاری اش، در سال 1996 دارایی های شرکت کوکاکولا تنها 4 درصد از ارزش بازاری اش و دارایی های مایکروسافت 6 درصد ارزش بازاری اش را پوشش داده بود[19] بر این اساس، موفقیت حال و آینده در رقابت بین سازمانها، تا حد کمی مبتنی بر تخصیص استراتژیک منابع فیزیکی و مالی و تا حد زیادی مبتنی بر مدیریت استراتژیک دانش خواهد بود. چالش مدیران، آماده کردن محیط مناسب برای رشد و پرورش ذهن انسان در سازمان دانش محور است[10]. بنابراین توانایی مدیریت دانش، مهارت اساسی مدیران در این سازمان ها است[19]. با این همه، متأسفانه از آنجاییکه ماهیت دانش، نامشهود و ناملموس است و نمی توان آن را توسط هیچ یک از مقیاس های سنتی حسابداری مالی اندازه گیری کرد، ریسک فراموشی دانش و سایر دارایی های ناملموس سازمان برای مدیران وجود دارد. چارلز هندی[1] در نتیجه مشاهدات خود دریافت که مدیران ارشد سازمان ها تنها از 20 درصد دانش موجود در سازمانهایشان استفاده می کنند. در حقیقت، محیط کسب و کار مبتنی بر دانش در بسیاری از کشورهای جهان، مستلزم یک مدل و نام گذاری جدید است که دربرگیرنده عوامل ناملموس سازمان باشد. در این وضعیت، رشته نوظهور سرمایه فکری توجه روز افزونی را به خود جلب کرده است[10]. روس و همکاران بحث می کنند که از دیدگاه استراتژیک، سرمایه فکری می تواند در ایجاد و کاربرد دانش برای افزایش ارزش سازمان مورد استفاده واقع می شود([32]. امروزه رشته در حال تکوین سرمایه فکری یک موضوع هیجان انگیز هم برای محققان و هم برای دست اندرکاران سازمانی شده است.

اخیراً تحقیقات زیادی درباره موضوع سرمایه فکری انجام شده است، بسیاری از منابع شرکت مانند دارایی های فیزیکی یا مالی، صرف دارایی های ناملموس شده اند که این دارایی ها کمیاب، با ارزش و غیر قابل تعویض می باشند[3].

بعد از گذشت یک دهه از اقتصاد دانش محور، بنگاه ها شروع به طبقه بندی و ذخیره کردن سرمایه های ناملموس خود، که شامل تجربه و دانش می باشد، کرده اند. در حال حاضر شرکت های بزرگ دنیا، گزارش سرمایه فکری را بعنوان مکمل و ضمیمه گزارش سالانه شان منتشر می کنند.

همانطور که بنتیس اشاره می کند، چارلز هندی ارزش سرمایه های فکری در یک شرکت را سه تا چهار برابر ارزش دارایی های مشهود می داند. از سوی دیگر مدیران سازمانها بیان می کنند که معمولاً از 20 درصد دانش سازمان بهره می گیرند، در حالیکه هیچ دارایی مشهودی را بیکار نمی گذارند. از اینرو تلاش فراوانی در جهت سنجش سرمایه های فکری و مدیریت آنها آغاز شده است.

در دهه اخیر شرکت ها، توجه ویژه ای را برای اندازه گیری سرمایه های فکری برای ارائه گزارش به طرف های ذینفع ابراز کرده و در پی یافتن روشی برای ارزیابی دارایی های نا ملموس داخلی و استخراج ارزش نامحسوس، در سازمانها می باشند[41]. در حقیقت سرمایه فکری یک مدل جدید کاملی را برای مشاهده ارزش واقعی سازمانها فراهم می آورد و با استفاده از آن می توان ارزش آتی شرکت را نیز محاسبه کرد.

سرمایه فکری توسط رشته های مختلفی مفهوم سازی شده است. برای مثال، حسابداران علاقه مند به اندازه گیری آن در ترازنامه هستند، متخصصان تکنولوژی اطلاعات درصدد کد گذاری آن در سیستم های اطلاعاتی هستند، روانشناسان تمایل دارند ذهن ها را توسعه دهند، مدیران منابع انسانی تمایل دارند بازدهی سرمایه گذاری را از طریق آن محاسبه کنند و کارکنان آموزش و توسعه تمایل دارند مطمئن شوند که آنها می توانند آن را در برنامه های توسعه منابع انسانی قرار دهند.

تعریف سرمایه فکری

در مورد سرمایه فکری، تعریف مشترکی وجود ندارد و پژوهشگران تعاریف گوناگونی ارائه داده اند، که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهد شد:

 


[1] Charlz Handy

دانلود دانلود مبانی نظری سرمایه فکری در 67 صفحه

مبانی نظری مدیریت تعارض

۳ بازديد
مبانی نظری مدیریت تعارض

مبانی نظری وپیشیه تحقیق مدیریت تعارض

دانلود مبانی نظری مدیریت تعارض

مبانی نظری وپیشیه تحقیق مدیریت تعارض
مبانی نظری مدیریت تعارض
پیشیه تحقیق مدیریت تعارض
مبانی نظری 
پیشیه تحقیق
 مدیریت تعارض
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 76 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 35

مبانی نظری وپیشیه تحقیق مدیریت تعارض

 

توضیحات: فصل دوم

 

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

مقدمه
 تعارض جزء جدایی ناپذیر زندگی انسان است .مروری گذرا و سطحی بر رویدادهای تار یخی ، وقایع مهم جاری و فرآورده های فرهنگی که مبین گذشته هایی از واقعیت های زندگی اجتماعی هستند، نشان می دهد که چگونه تعارض یکی از مهمترین و برجسته ترین وجوه زندگی را تشکیل می دهد. بنابراین اگر عده ای معتقدند که در حال حاضرتعارض موضوعی است که فکر انسان را بسیار به خود مشغول کرده است ادعایی پوچ و بیهوده نکرده اند( رابینز،1369) وجود افراد مختلف با ویژگی های شخصیتی، نیازها ، باورها ، انتظارات و ادراکات متفاوت ، بروزتعارض در سازمانها را اجتناب ناپذیر کرده است.افراد دارای شیوه های ارتباطی، آرزوها ، دیدگاه های سیاسی و مذهبی و نیز پیش زمینه های فرهنگی متفاوت هستند . در جوامع مختلف ، وجود اینگونه تفاوت ها منجر به ایجاد تعارض ما بین افراد و گروهها می شود ( درگاهی و همکاران،1387) از این رو ، وجود تفاوت ها ،خطرات ها و انگیزه های متمایز از یکدیگر درکارکنان سازمان ها از یک سو و پایداری سازمان براصل تشریک مساعی و هماهنگی افراد و اجزای سازمان از سوی دیگر، بافت سازمانی را در برابرتعارض های سازمانی اجتناب ناپذیر می کند( همان)ازطرف دیگر، ساختار حاکم بر سازمانها مبتنی بر سلسله مراتب و تفاوت های عمودی و افقی، وجود نظام های اداری خشک و انعطاف ناپذیر ، وجود خرده نظام ها و گروه های مختلف با اهداف و منافع مختلف ، نظام ارتباطی نارسا ، کمبود منابع و امکانات و بالاخص سوء مدیریت ها ، سازمانها را که باید افراد و گروه ها را جهت اهداف و آرمان های خود همسو و همساز کنند ، بصورت نظام هایی متلاطم و آسیب پذیر که مستعد انواع تنش ، تعارض و ناسازگاری می باشند، در آورده اند (همان) به طور کلی بیست درصد از وقت مدیران سطوح بالا و میانی در رسیدگی به نوعی تعارض صرف می شود(توماس،1992به نقل از رضوی و همکاران،1384).فیشر(1991) اشاره دارد که مهارت مدیریت در رسیدگی به تعارض، عامل تعیین کننده در توفیف مدیریت و اثربخشی سازمان است.ستین(2004)  بیان میدارد که اگر بتوان تعارض را به خوبی شناخت و هدایت کرد، می توان از آن به عناون یکی از مهم ترین ابزار رشد سازمانی بهره گیری کرد. مکین تایر نیز مهارت های حل مشکلات را از مهم ترین مهات های رهبری برمی شمارد و بیان می دارد که رهبران زاده نمی شوند، بلکه ساخته می شوند و می توان از طریق یک برنامه آموزشی مهارت  های رهبری را آموزش داد.( رابینز،1991، به نقل از رضوی و همکاران،1384).واژه تعارض از جمله مفاهیمی است که معانی متفاوتی  از آن مستفاد می شود.
سوزان(2006) تعارض را منازعه آشکار میان دو نفر به گونه ایی که یکی احساس می کند کمبود امکانات، ناسازگاری اهداف و دخالت افراد دیگر مانع رسیدن فرد به اهداف او می شود، تعریف می کند. تعارض یک کشمکش واضح ، حداقل مابین دو طرف وابسته به هم است که اهداف ، مفاهیم، ارزش ها و یا اعتقادات ناسازگار از آن درک میشود( نقل از درگاهی و همکاران،1387. ( تعارض زمانی که دو یا چند ارزش ،هدف و یا عقیده بطور طبیعی با هم متناقض می شوند و هنوز در مورد آنها توافقی صورت نگرفته است، ایجاد می شود).  همان) توماس هر رفتاری را که از جانب اعضای یک سازمان به منظور مخالفت با سایر اعضا سر بزند تعارض می داند.(سید جوادین،1386) طبق نظر گرینبرگ و بارون(1997) تعارض فرایندی است که در آن یک طرف احساس می کند طرف دیگر فعالیت هایی انجام می دهد که مانع رسیدن وی به علایق و اهدافش می شود.(به نقل از فیاضی،1388).  کونراد و اسکات(2002) معتقدند تعارض، تمایلات ارتباطی افرادی است که به همدیگر وابسته اند و احساس می کنند که علایقشان متضاد، متناقض یا ناسازگار است (همان).دفت به سطح اجتماعی و گروهی تعارض توجه داشته است و معتقد است که تعارض، نوعی رفتار، بین گروههای سازمانی است البته هنگامی عده ای خود را متعلق به یک گروه می دانند، چنین می پندارند که سایر گروهها مانع از رسیدن آنها به اهداف و مقاصدشان می شوند. (دفت،1383، جلد دوم،ص 826).میرکمالی تعارض را فرایند ادراک و یا احساس هرگونه ناسازگاری در درون، و یا بین افراد، گروه ها، و یا سازمانها می داند که منتهی به رفتار پنهان و یا اشکارای متعارض در دو طرف می شود.) میرکمالی،1386) به نظر می رسد تعریف میرکمالی از تعارض به دلیل در نظر گرفتن هر دو جنبه فردی و روانشناختی و سطح اجتماعی و گروهی آن را در نظر می گیرد از جامع ترین تعاریف باشد.

دانلود مبانی نظری مدیریت تعارض